עיצוב הבית עם מראות

אין עוררין על כך שמראות הן פריט חובה בכל בית - הן מחזירות אור, הן פותחות חללים, ובאופן כללי גורמות לחדרים להיראות טוב יותר. הן גם יכולות לתת ביטוי אומנותי של פשטות ומינימליסטיות או להעביר סגנון מיוחד של בוהו או וינטג'. אז מה היא הדרך האופטימלית להוסיף מראות לעיצוב הבית? להלן כמה טיפים:

מקסום החללמראה עגולה

כדי למקסם את השפעת המראה וליצור מוקד של ממש על הקיר, תשקלו מראה גדולה שתרחיב את החלל מבחינה ויזואלית - קצת יותר גדולה ממה שתכננתם במקור. אל תפחדו להשתמש במראה גדולה בחלל קטן. מראות יוצרות אשליה של עומק ומרחב כך שהן באמת יכולות לעזור לחדר קטן להרגיש גדול יותר. מראה ארוכה שנשענת על הקיר עשויה להיות פריט דקורטיבי מעולה בחדר קטן, או לחילופין מראה עגולה וגדולה הממוקמת בכניסה לחלל. אם אתם חובבים של פנים מינימליסטי תשקלו לרכוש מראה עם מסגרת דקה. אם אתם פחות בעניין של מראות גדולות, או שאין לכם שטח למראה שכזו, מראות קטנות הן גם אופציה ליצירת השפעה חזקה על עיצוב הבית, בייחוד אם אתם מחפשים ליצור חוויה אינטימית.

השתקפות

לפני שתולים מראה יש לקחת בחשבון את מה שניצב מולה. אמנם אנחנו תולים לעתים קרובות מראות בהתאם לשטח קיר זמין, אך חשוב גם לראות מה ההשתקפות שלה. על כן, הקפידו לתלות את המראה מול משהו שהייתם רוצים לראות בזווית העין, לצורך העניין, אם היא תיתלה מול ציור או רהיט אטרקטיבי שאתם אוהבים זה ייתן לפריט עצמו השפעה רבה יותר. מעבר לכך, אם באפשרותכם לתלות אותה מול חלון – עשו זאת, כדי לנצל את התאורה הטבעית ולהגדיל באופן משמעותי את כמות האור בחדר. אם אין ביכולתכם לשים מראה מול חלון, אבל אתם חפצים להשיג אפקט דומה - תוכלו למקם את המראה ליד גוף תאורה.

המיקום הוא המפתח

מלבד הצבת המראה מול פריט אטרקטיבי מבחינה ויזואלית, או מול החלונות - יש גם להקפיד לתלות אותה בגובה המתאים לחלל. שלא כמו יצירות אמנותיות שתמיד צריכים להיות תלויות בגובה העיניים, מיקום המראה תלוי במה שאתם רוצים שישתקף. גובה העיניים אמנם עובד במקרים רבים גם עם מראות, אך לעיתים יהיה עדיף לכם לתלות אותה גבוה או נמוך יותר.

מסגרת

מראות יכולות להיות מודרניות, מסורתיות, קלאסיות, וינטג' ועוד ועוד - הכל תלוי במסגרת. על כן, תשקלו בכובד ראש איזה סגנון הכי מתאים לכם ועונה על צרכיכם בעיצוב הבית בבואכם לבחור את המסגרת.

מסדרונות

מראות מצוינות במיקומים צרים כמו מסדרונות. יותר מכך, מסדרון חשוך הוא המקום האופטימלי עבור מראה. אם אתם מחובבי הוינטג', חפשו מראה עם מסגרת מעוטרת שתיצור השפעה של ממש על עיצוב המסדרון.

קיר מראות

קיר גלריה שיוקדש כולו למראות, כמו סט מראות אובליות, לא רק יאיר ויגדיל את החלל מבחינה ויזואלית, אלא גם ייצור מוקד חזותי מרשים ויעיל בפתיחת חלל. המפתח להצלחה? אל תמקמו את המראות באופן אחיד או רחוק מדי זו מזו, והימנעו מסימטריה מושלמת. מומלץ להניח אותן על הרצפה תחילה כדי שתוכלו להרגיש מה עובד הכי טוב ואיפה.

מראות ארוכות ואופקיות

תליית מראה אופקית על הקיר הצר ביותר בחדר - בערך בגובה הראש - היא אידיאלית אם מנסים להשיג את האפקט של חלל רחב יותר. טריק עיצוב זה עובד טוב במיוחד אם המראות אינן מיושרות בצורה מושלמת עם רהיטים – מדובר באפקט שגם עתיד להוסיף עניין לחלל.

עיצוב מינימליסטי בהשראת מראה ללא מסגרת

אם אתם מחפשים רעיון למראה שתיצור אופי ייחודי לחלל, גם מבלי להקריב את הסגנון המינימליסטי שלכם, תשקלו מראות ללא מסגרות.

בחירה במסגרות וינטג'

אם כבר בסגנון מינימליסטי עסקינן, בחירה במסגרות וינטג' תשלים ביעילות את התוכניות המינימליסטיות שלכם לעיצוב הבית, ותוסיף עניין עדין לחלל.

עיצוב בוהו

אם אתם חפצים בחלל בהשראת בוהו, תוכלו לרכוש דלתות מראה עתיקות אותן תוכלו לתלות בפינה כדי להגדיל את החלל.

השענת מראה על הקיר

השענת מראה עומדת גדולה בסגנון עתיק על קיר יכולה להיות דרך יעילה להצגת מראות. היא תרחיב את החלל באופן מיידי ותעניק אווירה מסורתית לכל חדר. אם אתם דווקא חובבים של טרנד הפנים הכהה, ואתם מודאגים מכך שהסגנון גורם לחדר להרגיש קטן מדי, תוכלו להקל על השימוש בגוונים הכהים בעזרת מראה עומדת בגוון בהיר.

השלמה וניגודיות

בחללים זוויתיים תשקלו לבחור במראות עגולות יותר, בחללים עם קווים נקיים תוכלו להביא מראה מעוטרת שתוסיף יותר אופי ופרטים לחדר. 

תליית המראה באופן ראוי

חוט תלוי על וו יחיד הוא לא רק מסוכן אלא גם יכול לגרום למראה לנוח על הקיר בזווית, ולעוות את ההשתקפות. על כן, בבואכם לתלות את המראה השתמשו בקרסי קיר מתאימים או בקולבים לתמונות. המראה כבדה מאוד? עדיף שתקראו לאנשי מקצוע שיתלו אותה עבורכם כדי שחלילה לא תשברו אותה עוד בטרם תהנו ממנה.

 

השארת תגובה

כל התגובות עוברות לאישור לפני פרסומן